با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی خودرو، خرید آن برای بسیاری از افراد دشوار است. در این میان زمانی که توانستید سرمایه‌‌ای را برای خرید خودرو صفر جور کنید باید پیش از خرید به طور کامل درباره‌ی آن تحقیق کنید. این کار باعث می‌شود اطلاعات کاملی درباره‌ی خودرو مدنظر و قوانین خرید و فروش به دست آورید. ضمن این‌که با این کار از سرمایه‌تان به طور درست بهره می‌گیرید.

خرید خودرو صفر

نکات مهم در خرید خودرو صفر

تحقیق و جستجو پیش از خرید هر محصولی کار منطقی و عاقلانه‌ای به شمار می‌رود. این امر در خرید خودرو اهمیت بیش‌تری دارد زیرا برای خرید آن باید هزینه‌ی زیادی صرف کنید. به طور کلی هنگام خرید خودرو صفر باید به نکات زیر توجه کنید.

بررسی مشخصات فنی و میزان سوخت خودرو

از جمله مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید خودرو باید به آن توجه کنید، مشخصات فنی و میزان مصرف سوخت است. شما به عنوان خریدار  باید از حجم و نوع موتور، صدای موتور، نوع گیربکس و سیستم تعلیق و نحوه عملکرد کولر اطلاع کسب کنید. ضمن این‌که  باید بدانید خودرو مدنظر در سفرهای داخلی و بین‌شهری چه میزان سوخت مصرف می‌کند. طبیعی است که هرچه میزان مصرف سوخت کم‌تر باشد به نفع شما است. زیرا باعث کاهش هزینه‌های جانبی در آینده می‌شود.

تصمیم‌گیری بین خودرو داخلی و خارجی

شاید برای شما هم به عنوان یک خریدار این سوال پیش بیاید که خودرو داخلی بخرید بهتر است یا خودرو خارجی؟ این سوالی است که بسیاری از افراد آن را می‌پرسند و گاهی تصمیم‌گیری برای آن‌ها دشوار نیز می‌شود. در این میان باید به خوبی از مزایا و معایب خرید خودرو داخلی و خارجی اطلاع کسب کنید.

پیش از هر چیز باید به برند خودرو توجه کنید. درواقع صرف این‌که خودرو خارجی باشد دلیلی بر کیفیت آن نیست. زیرا بسیاری ازخودروسازهای خارجی کار خود را تازه شروع کرده‌اند و خودروهای تولیدی آن‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. این موضوع در بازار امروزه ایران به خوبی مشاهده می‌شود. زیرا به دلیل تحریم‌ها تولیدات بسیاری از خودروسازهای جهانی که محصولات‌شان کیفیت بالایی دارند در بازار ایران وجود ندارد. نکته دیگر خدمات پس از فروش و تأمین قطعات در صورت آسیب‌دیدگی و استهلاک آن‌ها است. علاوه بر این هزینه‌ی قطعات نیز بالاست و تحت‌تاثیر نوسانات بازار ارز تغییر می‌کند.

خرید خودرو صفر

خرید خودرو صفر از کارخانه یا بازار

شما برای خرید خودرو صفر دو راه پیش‌رو دارید. هم می‌توانید از کارخانه اقدام به خرید کنید و هم از نمایشگاه‌های اتومبیل. هر یک از این دو روش دارای مزایا و معایب مختص خودشان هستند. قطعا هزینه‌ی خرید  از کارخانه کم‌تر است. با این‌حال برای خرید اتومبیل به این روش باید در سامانه ثبت‌نام کنید و سپس بین خریداران قرعه‌کشی انجام می‌گیرد. طبیعی است که در چنین حالتی فرآیند خرید و تحویل خودرو طولانی می‌شود. این درحالی است که با خرید خودرو صفر از بازار آزاد، تمامی این فرآیندها به سرعت انجام می‌گیرد، البته با قیمت بالاتر.

رانندگی با خودرو موردنظر یا خودرو مشابه آن پیش از خرید

نکته مهم دیگری که باید پیش از خرید خودرو صفر آن را در نظر بگیرید، رانندگی با خودرو مدنظر و یا مدلی مشابه آن است. زیرا تجربه رانندگی با مدل مدنظرتان باعث می‌شود که عملکرد آن را بسنجید و به طور کامل به مزایا و معایب آن پی ببرید. در نتیجه می‌توانید مطمئن شوید که این خودرو برای شما مناسب است یا نه؟ در چنین حالتی در دام  تبلیغات نیز نمی‌افتید.

بررسی قیمت، شرایط و نحوه پرداخت

بدون شک، قیمت موضوع بسیار مهمی در خرید خودرو به شمار می‌رود. به همین دلیل باید برای خرید اتومبیل مدنظرتان به قیمت آن نیز توجه کنید. ازآن‌جایی‌که قیمت‌ها در بازار خودرو مدام در حال نوسان است باید پیش از خرید مدتی بازار را مدنظر قرار دهید. سپس زمانی که احساس کردید قیمت‌ها در منطقی‌ترین حالت خود قرار دارند اقدام به خرید کنید. علاوه بر قیمت باید به شرایط حقوقی پرداخت هزینه‌ها توجه کنید.

توجه به شرایط حقوقی تنظیم سند

نکته دیگری که باید هنگام خرید خودرو درباره‌ی آن آگاه باشید، شیوه تنظیم سند و قوانین و شرایط حقوقی است. اصولا در سندهای حقوقی اصطلاحات خاصی به کار می‌رود که لازم است پیش از امضا سند درباره‌ی آن‌ها بدانید. برای مثال گاه سند برخی خودروها توسط شرکت سازنده به گونه‌ای  تنظیم می‌شود که پیش از تحویل آن امکان واگذاری خودرو به دیگری را ندارید. به همین دلیل تا زمان تحویل آن باید صبر کنید تا بتوانید آن را بفروشید. 

تحویل خودرو و انجام بررسی‌های لازم

در نهایت هنگام تحویل خودرو باید تمام حواس خود را جمع کنید. بهتر است زمانی برای تحویل خودرو مراجعه کنید که نور و زمان کافی برای بررسی کامل خودرو داشته باشید. در بررسی‌های خود به بدنه‌ی خودرو  توجه کنید تا هیچ‌گونه خوردگی ، فرورفتگی و رنگ‌پریدگی نداشته باشد. همچنین باید مدارک خودرو را بررسی کنید. به طور کلی باید پس از کسب اطمینان از سلامت خودرو و مطابقت مدل و مشخصات فنی و تجهیزات خودرو آن را تحویل بگیرید.

سخن آخر این‌که اگر قصد خرید خودرو صفر را دارید، عجله نکنید. برای یک خرید موفق لازم است تا درباره‌ی برند، مدل و قیمت اتومبیلی که قصد خرید آن را دارید به خوبی تحقیق کنید. ما در این مقاله سعی کردیم به تعدادی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است آن‌ها را بدانید و درباره‌ی آن‌ها به خوبی اطلاعات داشته باشید پرداختیم. بدون شک با به کارگیری این نکات خرید خوشایند و لذت‌بخشی خواهید داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *