فروش ماشین های صفر کیلومتر

سوال اصلی خریداران ماشین این است که ماشین صفر کیلومتر چیست و خرید و فروش ماشین های صفر چگونه است؟درواقع دو تعریف برای این نوع ماشین وجود دارد.

  • ماشین صفر کیلومتر برای خودروهای سواری و سبک
  • خودرو صفر کیلومتر برای خودروهای سنگین

خودروهای صفر سواری و سبک

به خودروهایی که در محل نمایندگی تحویل مشتریان می‌شود و کارکرد آن‌ها زیر ۱۰۰ کیلومتر است، اصطلاحا خودرو صفر کیلومتر  می‌گویند.

خودروهای صفر سنگین

خودروهایی که در محل پارکینگ تولیدی خودروسازان تحویل داده می‌شود (مانند محصولات ایران‌خودرو دیزل، بهمن دیزل و…) و کارکردی برابر با ۱۰۰۰ کیلومتر دارند را خودرو صفر کیلومتر می‌گویند.

رعایت نکات زیر هنگام تحویل خودرو

  • بدنه خودرو را بازرسی کنید و از نبود خط و خش و … و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • خودرو را روشن کنید. ترمزها را چک کنید. به صدای موتور دقت کنید؛ موتور نباید صدای قژ قژ و یا صداهای ناهنجار بدهد. سعی کنید صدای موتور را در دنده ۱ و ۲ گوش دهید. صدای ناهنجار، در این دنده‌ها بیشتر به گوش می‌رسد.
  • سیستم تهویه را روشن کنید و مطمئن شوید که درست کار می‌کند.
  • با توجه به تیپ و مدلی که خریداری کرده‌اید، آپشن‌ها و امکانات را بررسی کنید. مطمئن شوید که دقیقاً همان خودرویی که می‌خواهید با همان آپشن‌ها را تحویل می‌گیرید. گاهی تفاوت دو تیپ ممکن است فقط مثلاً در روکش چرمی فرمان باشد. بالاخره شما هزینه این تفاوت را پرداخت کرده‌اید. اطمینان حاصل کنید که همان تیپ مورد نظرتان را دریافت می‌کنید.
  • در هنگام تحویل خودرو از نمایندگی‌ها، چک لیستی به شما داده می‌شود که شامل تمامی آپشن‌های خودرو است. حتماً خودرو را با این چک لیست بررسی کنید. پس از امضای چک لیست و تحویل گرفتن آن نمی‌توانید ادعای دیگری بکنید و شکایت و دادگاه و … بسیار زمان‌بر است. پس در هنگام تحویل هوشیار باشید.
راد خودرو

در پایان، امیدواریم که با در نظر گرفتن موارد بالا در خصوص راهنمای خرید خودروی صفر کیلومتر، خرید خوب و منطقی به دور از هر عیب و ایرادی داشته باشید.

خودروی نو مبارک!♦